Your Custom Text Here
Bio
30 jaar radiomaker op VRT. Presentatie en productie van muziekprogramma’s bij Studio Brussel en Radio 1.
25 jaar docent. Vlaams en internationaal radiolandschap, conceptontwikkeling voor radio, nieuwe ontwikkelingen in radio.
Sinds 2015 vakhoofd van de radio-opleiding aan het RITCS.
In 2019 medeoprichter van podcastnetwerk Luyster.
Bio
Stijn Dickel (1974) werkte na zijn studies filosofie en mixed media als muzikant-performer een aantal jaar samen met Jan Fabre/Troubleyn. Verder creëerde hij geluidscomposities en - concepten voor dans, theater, circus en documentaire (oa. bij fABULEUS, Kopergietery, Campo, Ben Benaouisse, Grensgeval,….). Hij speelde als muzikant bij Kaboom Karavan en Inwolves. Tegenwoordig vormt hij samen met Karen Willems het improvisatie-duo Elms Willdick. Hij is artistiek coördinator bij luisterkunstorganisatie aifoon. Voor aifoon is het luisteren een kritisch en co-creatief middel om tot een artistieke, sociale en culturele dialoog te komen.
Meer info over Stijn Dickel www.stijndickel.be en aifoon www.aifoon.org
Bio
Pauline Augustyn is een onafhankelijke audio- en radiomaker.
In 2022 studeerde ze af aan het RITCS met de audiodocumentaire ‘Une utopie, un mensonge’. Met haar bachelorproef ‘Le village des fous’ won ze de NTR Podcastprijs 2022.
Momenteel werkt ze als freelancer bij Radio 1, maakt ze podcasts in opdracht en audiodocumentaires uit haar eigen koker.
In haar eigen werk gaat ze op zoek naar onderwerpen die de staat van de wereld bevragen aan de hand van stemmen die kraken én ontwapenen, gevonden geluiden en stilte (als die valt).
Op Instagram kan je haar vinden in de gedaante van ‘luister.luik’ waar ze must hear podcasts tipt aan de hand van zelfgemaakte collages.
Bio
De Belgisch-Poolse audiokunstenaar en doctoraal onderzoeker Katharina Smets maakt documentaires voor zowel voor live-performances als voor radioproducties. Katharina werkte als onafhankelijk maker in België, Nederland en Groot-Brittannië. Ze doceert audiostorytelling aan het Koninklijk Conservatorium in Antwerpen en werkte net een doctoraat in de kunsten af (UAntwerpen en Koninklijk Conservatorium). Katharina is co-founder van MIRP, the Meeting of Independent Radio Producers.
Bio
Als docente en onderzoekster aan het Kask & Conservatorium (Hogent-Howest), te Gent en Luca Brussel
voor film en animatiefilm lag de focus van Martine Huvenne op ‘geluid en muziek voor film en animatiefilm’ als een artistieke en inhoudelijke vleugel binnen de opleidingen audiovisuele kunsten
Mede vanuit haar achtergrond van musicologie en dansimprovisatie ( Laban) ontwikkelde zij een fenomenologische benadering van geluid en luisteren binnen de audiovisuele media. Een perspectief dat ze vooral binnen het filmmaken heeft ontwikkeld en theoretisch heeft onderbouwd met haar boek ‘The Audiovisual Chord’ (Palgrave, 2022).
Ze was initiatiefneemster van aifoon ( een vzw met een accent op luisteren en geluid, die vanuit een pilootproject van KONGvzw groeide) en van EPAS (European Postgraduate in Arts in Sound), een opleiding waarin geluid als een artistiek discipline centraal staat.
Bio
aRzu is an artist working in the mediums of sound art, sound design and experimental film. She creates audio visual projects, works in recording, composition, sound design and animation.
She studied anthropology, film studies and art history at the University of Zurich, then decided to shift towards a creative path.
2013 she graduated in Animation 2&3d from HSLU, Lucerne University of applied sciences and arts and spent one year of her studies at MOME, Moholy-Nagy University of Art and Design, Budapest.
2018 she graduated from EPAS (European Postgraduate in Art of Sound) at KASK Conservatorium.
She is since working internationally on individual projects as well as in collaborations with several filmmakers and artists as a sound designer, animator and artist.
website: https://arsound.studio/